Google AdSense - TrendyWeb poleca rozwój z Google

Czy potrzebujesz SEO?

SEM w połączeniu z Search Engine Optimization czyli z pozycjonowaniem stron w wynikach organicznych zwiększy Twój efekt kampanii. Poznaj sposoby analizy Twojej strony docelowej optymalizując ją pod kątem SEO, natomiast zatrudnienie specjalisty SEO to poważny krok, dzięki któremu możesz potencjalnie ulepszyć swoją witrynę i oszczędzić czas. Jednakże taką decyzją możesz także zaszkodzić witrynie i jej reputacji. Przed jej podjęciem należy przeanalizować potencjalne korzyści oraz szkody, jakie może wyrządzić witrynie nieodpowiedzialny SEO. Wielu specjalistów SEO oraz inne agencje i konsultanci świadczą przydatne usługi dla właścicieli witryn, w tym:

  • Analiza treści lub struktury witryny
  • Porady techniczne na temat projektowania witryn, na przykład dotyczące przechowywania na serwerze, przekierowań, stron błędów, wykorzystania języka JavaScript
  • Projektowanie treści
  • Zarządzanie kampaniami rozwoju firmy online
  • Badanie słów kluczowych
  • Szkolenia SEO
  • Ekspertyzy dotyczące konkretnych rynków lub obszarów geograficznych.


Pamiętaj, że strona wyników wyszukiwania Google wyświetla bezpłatne wyniki wyszukiwania, a często również płatne reklamy (z oznaczeniem „Reklamy” lub „Sponsorowane”). Reklamowanie w Google nie będzie miało żadnego wpływu na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Google nigdy nie przyjmuje opłat za umieszczenie lub pozycjonowanie witryn w wynikach wyszukiwania, a uwzględnienie witryny w tych wynikach jest bezpłatne. Bezpłatne zasoby, takie jak Narzędzia dla webmasterów, oficjalny blog Centrum dla webmasterów oraz nasze forum dyskusyjne zawierają wiele informacji na temat optymalizacji witryny pod kątem bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Przed rozpoczęciem poszukiwań odpowiedniego SEO warto podszkolić się w zakresie działania wyszukiwarek. Proponujemy zacząć od poniższych materiałów:

Jeśli rozważasz zatrudnienie SEO, im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Planowanie zmian w witrynie lub uruchomienia nowej to dobry moment na taką decyzję. W ten sposób razem z SEO możesz zagwarantować, że Twoja witryna będzie od podstaw przyjazna dla wyszukiwarek. Dobry SEO może także pomóc ulepszyć istniejącą witrynę.

Kilka przydatnych pytań, które można zadać SEO, to na przykład:

  • Czy mogę zobaczyć przykłady Twoich poprzednich prac i poznać Twoje udane realizacje?
  • Czy stosujesz się do wskazówek Google dla webmasterów?
  • Czy świadczysz jakieś usługi lub porady marketingowe online jako uzupełnienie działalności związanej z bezpłatnymi wynikami wyszukiwania?
  • Jakich wyników oczekujesz i w jakim przedziale czasowym? Czym mierzysz odniesione sukcesy?
  • Jakie masz doświadczenie w mojej branży?
  • Jakie masz doświadczenie w moim kraju/mieście?
  • Jakie masz doświadczenie w tworzeniu międzynarodowych witryn?
  • Jakie techniki SEO są dla Ciebie najważniejsze?
  • Od jak dawna prowadzisz działalność?
  • W jaki sposób można się z Tobą komunikować? Czy udostępnisz mi informacje o wszystkich zmianach wprowadzanych w witrynie, a także dostarczysz szczegółowych informacji o rekomendacjach i czynnikach, które na nie wpłynęły?
Czytaj więcej »

Zgłoś stronę do indeksu wyszukiwarki Google

Search Engine Optimization
Wskazówki dla webmasterów

Dowiedz się więcej o SEO

Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google.

Wystrzegaj się SEO, którzy twierdzą, że gwarantują pozycję w rankingach, mają „specjalne układy z Google” lub reklamują „priorytetowe zgłaszanie” witryn do Google. Nie ma żadnego priorytetowego trybu zgłaszania do Google. W rzeczywistości jedynym sposobem zgłoszenia witryny bezpośrednio do Google jest skorzystanie ze strony dodawania URL-i lub przesłanie mapy witryny, a to można zrobić własnoręcznie i bez żadnych kosztów.

Uważaj, jeżeli firma zachowuje się tajemniczo i nie wyjaśnia przejrzyście swoich zamiarów.

Jeśli coś budzi wątpliwości, żądaj wyjaśnień. Jeżeli SEO tworzy w Twoim imieniu treść wprowadzającą w błąd, na przykład strony przejściowe lub domeny tymczasowe, witryna może zostać całkowicie wykluczona z indeksu Google. Za działania najmowanych firm odpowiedzialność ponoszą właściciele witryn, dlatego warto mieć pewność, w jaki sposób SEO chcą Ci „pomóc”. Jeśli SEO ma dostęp do Twojego serwera za pośrednictwem protokołu FTP, powinien z chęcią wyjaśnić wszystkie zmiany wprowadzane przez siebie w Twojej witrynie.

Zamieszczanie linku do SEO nie powinno być nigdy wymagane.

Unikaj SEO zachwalających strony zamieszczające linki za darmo i programy sztucznie zwiększające „popularność” linków oraz oferujących zgłoszenie witryny w tysiącach wyszukiwarek. Są to zazwyczaj bezcelowe praktyki, które nie wpływają na ranking witryny w największych wyszukiwarkach – a przynajmniej nie w taki sposób, jaki można by uznać za pożądany.

Wybieraj rozsądnie.

Rozważając skorzystanie z usług SEO, warto zrobić rozeznanie w branży. Oczywiście umożliwia to między innymi Google. Możesz również znaleźć publikowane w prasie przestrogi, na przykład ten artykuł dotyczący szczególnie agresywnego SEO: Artykuł SEO Google nie wypowiada się na temat konkretnych firm, natknęliśmy się jednak na takie, które określają się mianem SEO i stosują praktyki dalekie od akceptowanych w biznesie. Zachowaj ostrożność.